Jak pozyskać nowych klientów?
Każda firma powinna posiadać własną swoją stronę w sieci. Nie bez powodu mówi się, że firma, której nie widać w sieci, praktycznie nie istnieje. Tak de facto dzisiaj jest.
Wyobraźmy sobie sytuację, że Kowalski wyszukuje hydraulika. Pierwsze co robi, to wyjmuje smartfona i poszukuje najbliższego zakładu hydraulicznego w Google. Taka jest prawda, bo dzisiaj to jest zrobić najłatwiej. Jak więc sprawić, ażeby to do nas zgłosił się klient, w tym wypadku Kowalski? Otóż po wyszukaniu hydraulików w okolicy w wyszukiwarce, powinien on zdobyć informację o naszej firmie. Po wejściu na naszą stronę, na pewno zadzwoni do nas i umówi się na termin wizyty hydraulika. Proste i efektywne, ale żeby to mogło zagrać, konieczne jest porządne rozpowszechnianie strony w internecie. Zupełnie inaczej jeśli ktoś będzie czegoś szukał i nie znajdzie nas, to zlecenie otrzyma inna osoba i tak to będzie wyglądało. Nie ma się co tutaj oszukiwać ani czarować.
Tak zatem bardzo dobrze, wiemy że powinniśmy zareklamować swoją stronę. Ale jak można takie coś zrobić? Otóż wcale nie jest łatwo, ale nie jest to także niewykonalne. Bardzo istotne jest, by było bardzo dobrze zrealizowane pozycjonowanie stron. O co tutaj tak de fakto chodzi? Otóż o pozycję naszej strony w wyszukiwarce internetowej, w momencie gdy ktoś wpisze ciekawe nas hasło. Tak do funkcjonuje. Tak więc co składa się na owe pozycjonowanie? Na początku stronę powinno się zoptymalizować tak, aby była przyjazna dla algorytmów wyszukiwarki. Chodzi tutaj o dokładnie określone zmiany w kodzie i treści strony. Nazywa się to działaniami z kategorii SEO, a zatem z angielskiego search engine optimization – czyli w wolnym tłumaczeniu, optymalizacja pod kątem silnika wyszukiwarki. Silnik to właśnie wszelkie algorytmy, jakie dana wyszukiwarka stosuje, aby móc przypisywać strony jako lepsze, gorsze, bardziej i mniej wartościowe i tym podobne. Im lepsza w opinii wyszukiwarki jest strona, tym wyżej zawędruje na liście wyników, a o to nam właśnie tutaj chodzi.
Jednak samo SEO to nie wszystko. Powinniśmy również stronę zareklamować, tak aby wyglądało na to, że jest popularna. To z kolei również ma swoją swoją nazwę, a znane jest jako linkowanie. Chodzi o pozostawianie po sobie odnośników w wielu miejscach w internecie. Można to robić np tam, gdzie są katalogi witryn internetowych, można reklamować się w komentarzach i postach na forach dyskusyjnych i w tym podobnych miejscach. Działa to na takiej zasadzie, że gdy programy wyszukujące natrafią na link do naszej strony, to wówczas uznają, że jest ona bardziej popularna i umieszczają ją jeszcze wyżej w wynikach. Wszystko to prowadzi ostatecznie do tego, że w dodatku ludzi dowiaduje się o naszym istnieniu i mamy dodatkowo klientów.
Zobacz również: oferta linkowania.