Pozycjonowanie stron – marketing, której nie można lekceważyć
Marketing jest dźwignią handlu i w tych słowach jest realnie wiele prawdy. Obecnie niemała część tego typu działalności przeniosła się do globalnej sieci, a sklepy internetowe powstają jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Jednym z elementów niezbędnych do ich funkcjonowania jest odpowiednio zaprojektowana strona, wymagająca natomiast właściwej reklamy, tak, ażeby bardzo szybko zyskała pożądaną przez właścicieli popularność.
Może to zapewnić dopiero pozycjonowanie stron, usługa o wyjątkowo dużej skuteczności i coraz powszechniej stosowana.
Ma ją w swojej ofercie sporo firm z branży informatycznej, które przy gwałtownym rozwoju sieci na brak klientów nie mogą narzekać. Zatrudniają wysokiej klasy specjalistów, przed którymi nie ma żadnych sekretów projektowanie stron i zasady działania mechanizmów wyszukiwania Google, zdecydowanie najpopularniejszej wyszukiwarki świata. Ta wiedza umożliwia przeprowadzenie kontroli każdej witryny w celu znalezienia błędów utrudniających zajęcie wysokiego miejsca na liście wyników wyszukiwarki. Taki audyt używa się do przeprowadzenia skomplikowanego procesu optymalizacji, na którym opiera się pozycjonowanie stron. Modyfikuje się wszystkie ich elementy, kod, grafikę, a głównie publikowane treści. Kod źródłowy zazwyczaj jest zbyt złożony, a zdjęcia mają zbyt duży rozmiar. Warto je skompresować, co przyspieszy ładowanie witryny w sytuacji, gdy jest przeglądana za pomocą urządzeń mobilnych, a z programu usunąć wszystkie zbędne linie. Najwięcej uwagi powinno się przeznaczyć jakości prezentowanych tekstów, tak by zainteresować użytkowników już pierwszym zdaniem. Teksty muszą być nie tylko unikatowe czy wolne od błędów stylistycznych albo gramatycznych, ale też napisane przystępnym i zrozumiałym dla czytelnika językiem. Pozycjonowanie stron wymaga też implementacji do nich wielu słów kluczowych, a te z kolei muszą jak najdokładniej odzwierciedlać zapytania wpisywane w Google przez osoby szukające konkretnych informacji. Niekiedy są one trudne i wieloczłonowe i takie same powinny być frazy kluczowe.
Zobacz: polecany sklep dla pozycjonerów.